tag:blogger.com,1999:blog-3079317511995839807.post3780043669563661544..comments2012-10-03T12:04:06.029+02:00Comments on snarfilm: Studentgenererte videoer i læringsprosessenUnknownnoreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-3079317511995839807.post-48830038775167270712011-10-07T15:05:38.243+02:002011-10-07T15:05:38.243+02:00Hei Line. Dette er et meget godt eksempel. Selv bl...Hei Line. Dette er et meget godt eksempel. Selv ble jeg hekta på videoen, problemstillingen og all responsen. Det ble jo mer enn 90 tilbakemeldinger. Dette er vel et godt eksempel på at det er god pedagogikk å ta utgangspunkt i en konkret problemstilling. I Snarfilmsammenheng kan det jo lages en rekke slike snarfilmer som presenterer en problemstilling. Men det er en viktig ting, som gjør akkurat denne videoen så interessant: Det er en som har et reelt problem, og som ber om hjelp. Det virker stimulerende på oss andre. Om en faglærer hadde lagt ut en slik, og vi fikk inntrykk av at han visste løsningen, ville det ikke vært mange som hadde giddet. Dvs at faglærere bør presentere problemstillinger de selv lurer på. Da er det mye mer motiverende å bidra med løsninger. Tror jeg.<br />Hilsen BentBent Kurehttps://www.blogger.com/profile/01018952769374868337noreply@blogger.com